Den här stan gör mig galen igen

Som man brukar säga:
Kärlek och hosta
kan man inte dölja.
Inte ens en smärre hosta.
Inte ens en smärre kärlek.

Jag är förkyld. Och ja, trots att (det superbästa) citatet (av Anne Sexton) ovan nämner hosta så hostar jag själv inte så mycket. Nej, jag rinner, mera. Lite som mest hela tiden, som en läckande kran. Dropp, dropp, dropp, dropp, hela natten tills man blir som galen. Äckligt.

Rökning är nog bra mot snuva, för jag har fått för mig att det torkar ut diverse slemhinnor! Kanske är det därför jag känner av det så mycket just nu, när det var över sex timmar sedan jag tog min senaste cigg? Har hur som helst inte råd med fler, så nu får jag vara sjuk på riktigt ett tag. Kanske till och med sjukanmäla mig i morgon, för att inte smitta ner någon svag gammal stackare så den dör. Skulle få så dåligt samvete.

Tack för de boktips jag fått hittills, de åker allihopa på min önskelista på Adlibris tills jag fått råd att beställa hela högen, tillsammans med allt som redan ligger där!

Och sommaren är nog snart helt bokad alltså, med jobb och festivaler och folk man inte träffat på länge, känns bra!

Från Hilda

Ska du på tomorrowland??:)

2012-03-19 — 23:25:08
Från Axel

Hilda: Inget planerat, men hemsidan var tuff nå jävulskt!

2012-03-19 — 23:39:56
Sida: http://omvintern.blogg.se/
Namn
Minns mig.

Din sida

Kommentera